Bentuk kerja data entry yang popular


Pada waktu catatan ini saya tulis, apa yang perhatikan dari pengalaman saya memohon pekerjaan dalam bidang data entry secara online, kebanyakkan pekerjaan yang ada akan memerlukan kemahiran tambahan. 


Ok maksud saya begini... 


Walaupun kita mohon job data entry, namun pada masa yang sama, pihak majikan tetap memerlukan kita untuk mempunyai kemahiran tambahan seperti, kemahiran melakukan research



Satu bentuk job dalam bidang data entry yang saya kira cukup popular sejak akhir-akhir ini adalah dalam bentuk begini. 


"Pihak majikan akan memberikan senarai nama syarikat, kemudian kita diminta untuk mengenal pasti info-info berhubung syarikat tersebut seperti alamat url syarikat, alamat premis perniagaan, nombor telefon, alamat emel, dan sebagainya". 


Secara tak langsung, ini bakal menjadikan kerja-kerja data entry menjadi lebih sukar dan lebih mencabar. 


Manakala di pihak majikan pula, mereka kini lebih demand dan hanya mahukan pekerja yang benar-benar boleh buat kerja seperti yang mereka mahukan. 


Ini tak jadi satu masalah buat para majikan, sebabnya bilangan pekerja yang sedia untuk buat kerja-kerja seperti itu memang sangatlah ramai.


Kerja data entry, walaupun pada hakikatnya ia tidaklah sesukar mana, namun disebabkan terdapat banyaknya persaingan, menjadikan ianya antara jenis pekerjaan yang agak sukar untuk diperolehi. 


Walaubagaimanapun, jika anda serius nak dapatkan job ini, dan sudi nak belajar macam mana cara nak dapatkannya, anda boleh baca panduan job data entry ni.


Semoga ia membantu, dan selamat bekerja dalam bidang data entry.  









Share this

Related Posts

Previous
Next Post »