Kenapa blog tentang "bekerja sebagai data entry" ini diwujudkan?


Bekerja dalam bidang data entry... 


Saya boleh katakan yang bidang ini sangat kontroversi sekali.


Untuk sesetengah orang, mungkin mereka boleh dikatakan sangat berjaya dan sangat gembira bekerja dalam bidang ini. Mereka memperoleh satu job ke satu job dengan jayanya. 


Majikan cukup gemar mengupah mereka untuk lakukan kerja-kerja data entry. 


... dan dia pun sangat gembira kerana dapat berkhidmat untuk majikan dalam bidang ini. 


Dari segi bayaran apabila bekerja dalam bidang data entry? 


Semua orang patut tahu, bayarannya tak setinggi mana. Ia langsung TIDAK LUMAYAN. 



Namun, oleh kerana terdapat sedikit perbezaan dari segi kadar pertukaran mata wang, dan kita dapat memilih untuk bekerja dengan majikan dari luar negara, maka kita yang berada di Malaysia ni dapatlah menikmati kadar bayaran yang lebih lumayan! 


Walaubagaimanapun... seperti yang saya katakan sebelum ni. 


Bekerja sebagai data entry memang penuh kontroversi. Bukan semua orang akan bernasib baik untuk dapat bekerja dalam bidang ini. Tak salah untuk saya katakan, nama data entry ni acapkali dipergunakan dan disalah ertikan oleh jerung-jerung yang banyak terdapat di internet untuk mempromosikan program-program yang berbentuk SCAM!


Saya tak nak anda kena scam lagi. 


Buat mereka yang belum pernah kena scam atau yang belum pernah kena tipu, saya tak nak anda jadi mangsa seterusnya. 


Maka atas sebab tu, saya wujudkan blog ini. 


Supaya dengan demikian anda dapat membuat keputusan yang tepat dan tidak terlalu mengikut hawa nafsu.


Moga-moga, satu masa nanti, apabila anda bertemu dengan peluang kerja data entry yang sebenarnya scam, anda dapat bezakan dan dapat menyelamatkan diri dan wang anda. 


Itu sebabnya blog ini saya wujudkan. 


In Shaa Allah, dari masa ke masa, saya akan share lagi banyak tips dan info mengenai Data Entry dalam blog ni. 


Semoga sedikit sebanyak, ia dapat beri anda manfaat dan semoga ia dapat menyelamatkan anda. 


 

Share this

Related Posts

First